вторник, 12 януари 2010 г.

Лоу кост хотелите: Back to basics

Нискобюджетните хотели сe появиха през 90-те, но добиха особена популярност в последните години. Не само заради кризата, но и защото именно този тип хотели отговарят на изискванията на "новите" потребители. Макар и с достатъчно висок стандарт на живот, западният потребител на средна активна възраст все повече избира да отседне в хотел без никакъв лукс и допълнителни екстри или услуги, но за сметка на това евтин, чист и с всичко необходимо за добър сън.

Бизнес гости, сити брейк туристи, семейства и компании, дошли на гости при приятели и роднини или просто да разгледат града – всички те са в таргета на нискобюджетните хотели. Част от тях искат да платят по-малко, за да останат по-дълго. Други използват хотела само за няколко часа сън и предпочитат по-ниска цена, отколкото екстри, от които така или иначе нямат време да се възползват. Трети просто не виждат смисъл да плащат прескъпо за неща, без които могат. Нискобюджетните хотели покриват и нуждите на туристи от по-бедни страни, които не могат да си позволят цените на фул-сървис хотелите.

"Обратно към основното!"


Това е мотото на нискобюджетните хотели, наричани още икономични хотели. Но кое е основното? Главните особености на тези обекти е, че те поддържат ниски цени, тъй като пестят от пространство, персонал и допълнителни услуги. Стаите са по-малки от тези на нормалните хотели, общите площи са сведени до минимум – няма ресторант, лоби бар, басейн, фитнес и т.н. Обзавеждането е семпло, но функционално.

Административният персонал, както и обслужващият също е минимален – не очаквайте бельото ви да се подменя всеки ден, не очаквайте и портиер, който да ви помогне с багажа, а рецепционистът може би ще е човекът, който ще е подредил и масата за закуска. Ако въобще има рецепционист – все по-често вместо рецепция се среща електронен чек-ин терминал. При него се плаща с кредитна карта, а гостът получава индивидуален номер, който отваря всички врати, включително и бариерите на паркинга, ако има такъв.

Веригите

Съществуват много индивидуални играчи на полето на лоу кост настаняването. Но най-популярни са веригите, разбира се, защото от една страна разполагат с повече средства за маркетинг и реклама, а от друга – защото имат и стандарти за локацията, строителството, обзавеждането и всякакво друго предлагане (или непредлагане) на услуги в хотела.

Със своите 380 хотела "Формула 1" са една от водещите вериги в нискобюджетния сегмент в Европа. Тя е част от ACCOR Grup, една от най-големите хотелски групи в света с десетки брандове като Mercure, Novotel, Ibis и др. Най-много от тях се намират във Франция, но веригата е представена много добре и в цяла Европа, както и в Австралия и Южна Африка, с амбиции да се развива и в други части на света.

Хотелите на "Формула 1" обикновено са разположени в покрайнините на градовете, много често в индустриални райони. Настаняването става чрез рецепция, която работи от 6.30 до 22 ч. В стаите се влиза чрез електронни устройства с индивидуален код. Тоалетните и баните най-често са общи за етажа. Закуската е континентална – хляб, конфитюр, кафе и т.н.



easyHotel.com
е друга известна верига от нискобюджетния сегмент в Европа, която е и много активен франчайзингодател. Тя е част от еasyGroup, която обединява повече от 15 търговски марки, сред които и познатата ни нискобюджетна авиокомпания EasyJet. За разлика от "Формула 1" хотелите с тази марка разчитат на централна локация. Засега групата има хотели в Лондон, Цюрих, Базел, Будапеща, Ларнака, наскороотвори и първия си хотел в София, а тази година ще стъпи и в Берлин и Дубай.

Те са известни със семплия си, но приятен и стилен дизайн, разработен специално за тях от лондонската архитектурна компания ZMMA, носителка на редица награди. Стаите разполагат със собствени санитарни възли, а философията на компанията по отношение на резервациите е да разчита изключително и само на интернет.Франчайзингополучателите пък могат да разчитат на всички стандарти на бранда, обучения, силна маркетингова политика, както и на резервационната система на веригата.

Нискобюджетните брандове са много силно представени на британския пазар, където например водещата британска верига Premier Inn (по-висок сегмент: 50-60 паунда за нощувка) разполага с 520 хотела с общо над 36 хил. легла, следвана от Travelodge (по-нисък сегмент : между 20 и 40 паунда за нощувка) с над 330 хотела и над 11 600 легла. Общо само на британския пазар присъстват над 25 бранда.

"Нашите хотели са оборудвани с всичко, от което имате нужда за добрия ви сън. За разлика от други хотели ние няма да ви предложим преса за панталони, шоколадчета на възглавницата, купчина тоалетни принадлежности и други ненужни неща. При нас нещата са прости – ние разбираме, че всичко, от което се нуждаете, е спокойно място за сън. Това поддържа цените ни ниски и ние сме в състояние да ви предложим стая, много по-евтина от другите хотели", пише в сайта на Travelodge като своеобразно обобщение не само на техните принципи, но и на целия нискобюджетен сегмент.

8 коментара:

  1. Полезен обзор, благодаря!

    ОтговорИзтриване
  2. Ползвала съм хотел от веригата Travelodge и той по нищо не отстъпваше на разните там по-скъпи хотели,в които съм била...минималистичен, но много модерен и функционален дизайн, перфектно местоположение, тишина, невероятно комфортни легла и завивки....че какво повече му трябва на човек в чужбина ?!

    ОтговорИзтриване
  3. Била съм в лоу кост хотел в Берлин, но независим. Голяма стая с душ кабина, но обща за етажа тоалетна. Имаше още пушалня, нещо като дневна, кухня с витрина с напитки на самообслужване. В хотела имаше човек до обяд, после си сам. Доста странно и малко комунално усещане ми създаваще, но пък нищо не ми липсваше, а и спестих доста от нощувките. И ги вложих в други приятни неща:))

    ОтговорИзтриване
  4. Е, ние бяхме в такъв в Лондон през есента, избрахме го по интернет, защото беше точно до университета на дъщеря ни и не знаехме, че е верига нискобюджетни хотели....просто заради мястото. Но, се оказа невероятен избор- имаше си всичко, самостоятелна баня и тоалетна също. Тогава платихме по 50 паунда на стая за десетина дни.Още докато бяхме там имаше явно незаети стаи и цената на свободните падна до 19 п. Сега получаваме оферти да си направим резервация до май чак, когато желаем, на цена - 9 паунда за двойна стая, направо без пари...И страхотно ме блазни това, разбира се !

    ОтговорИзтриване
  5. Уау:) Ако ми се отвори възможност за път към Лондон (дай Боже!) ще ти пиша за координати:)))

    ОтговорИзтриване
  6. Този коментар бе премахнат от администратор на блога.

    ОтговорИзтриване
  7. Анонимен9 юни 2010 г., 6:23

    Вижте този сайт:

    http://www.kartasofia.com/easyhotel-sofia-**-%E2%80%93-low-cost-%D0%BF%D1%8A%D1%80%D0%B2%D0%B8-%D0%B5%D0%B2%D1%82%D0%B8%D0%BD-%D0%B1%D1%80%D0%B8%D1%82%D0%B0%D0%BD%D1%81%D0%BA%D0%B8-%D0%BD%D0%B8%D1%81%D0%BA%D0%BE%D1%82%D0%B0%D1%80%D0%B8%D1%84%D0%B5%D0%BD-%D1%85%D0%BE%D1%82%D0%B5%D0%BB-%D0%B2-%D1%81%D0%BE%D1%84%D0%B8%D1%8F-karta42030.html

    ОтговорИзтриване

Възникна грешка в тази притурка