сряда, 24 февруари 2010 г.

Най-силната бира в света и бирите с най-шантави имена

Шотландската компания BrewDog съобщи наскоро, че е създала най-силната бира в света. Новото творение на име Sink The Bismarck! е по-силно от уиски и водка и детронира 40-градусовата немска бира Schorschbock на компанията Schorschbrau, която се окичи с тази титла седмица по-рано.
Sink The Bismarck! струва 40 паунда и ще се продава само онлайн чрез сайта на компанията в разфасовки от 300 мл. Производителите казват, че бирата трябва да се консумира в мерки като за твърд алкохол.


Един въпрос: На кого, по-дяволите, му е притрябвало да пие в малки чашки 41-градусова странна напитка, претендираща да е бира, вместо да надигне разхлаждащата и студена, потна халба с истинска вкусна, хранителна, полезна бира с 5% съдържание на алкохол?!

Според директора на BrewDog Джеймс Уот, мисията на компанията била да разруши конвенционалното, да се обяви против уеднаквяването, причинено от стандартите и да отправи предизвикателство към креативността на пивоварната индустрия.
Това обаче съвсем не е първи опит за провокация в бирения свят.

През 1516 година влиза в сила баварският закон за чистотата на бирата, който гласи, че кехлибарената напитка трябва да съдържа само вода, хмел и ечемик. Това е простичка рецепта, която гарантира качество. Но в същото време това правило ограничава много сериозно начините, по които производителите могат да отличат своя продукт от конкурецията.

С идеята да са униклани, някои създават бири със странни вкусове, като например белгийските плодови бири. Японците пък са стигнали още по-далече с други шантави идеи – космическа бира от ечемик, отгледан на международна космическа станция, шоколадова бира, бира с вкус на кафе и дори синя бира!

Отвъд тези ексцентрични идеи обаче, в повечето случаи единственият инструмент е маркетингът и рекламата, защото някои биха опитали странните продукти, но истината е, че масовият вкус все пак предпочита добрата стара класическа бира.
Едни харчат милиони за промоции, други пък – обикновено малки производители - залагат на нетрадиционни похвати, за да блеснат в претрупания бирен пазар – странни, но запомнящи се имена.

Ето и една класация на десетте бири с най-шантави имена:


Santa’s Butt Porter: Повечето хора предпочитат бира през лятото, но истинските ценители не се лишават от нея и през зимата. Тази тъмна бира (портър) с чалнато име - Задникът на дядо Коледа - всъщност е една много добра бира. Странното име не се отнася до самия задник на дядо Коледа, а до голямата 108 галона бъчва, в която отлежава бирата и която наричат butt. В допълнение е самият етикет на бирата, който представлява дядо Коледа седнал на въпросната бъчва. Друг е въпросът, че задникът му е нарисуван толкова голям, че да пасне на самата бъчва.

Moose Drool: Казват, че лигата на лоса (каквото е името на тази бира) има вкус на трева, сол и на...хм..колкото и да е странно, на барбекю чипс. За щастие бирата на пивоварната Big Sky Brewing Co. от Монтана няма нищо общо с този вкус. Според историята собствениците си блъскали главите над името на бирата си, когато единият от тях погледнал нагоре към старо платно, окачено в стаята. Ня него видял величествен лос, който пиел вода от езеро, а струйки се стичали надолу от муцуната му. „Това е лос и той се лигави, нека я кръстим „Лигата на лоса“, казал той.
По-тъпа история не съм чувала, честно!

Arrogant Bastard: Ако бирата ви е неустоимо хубава, можете да я кръстите както си искате и хората пак ще я пият. Или пък, в случая на Stone Brewing Company от Калифорния, правите толкова добра бира, че реално се подигравате на всеки, който се осмели да я пие, като я кръщавате Арогантно копеле. Всъщност извън всички риторични бла-бла истории за чистотата на бирата и качеството над всичко, публикувани в сайта на компанията, името е измислено с единствена цел да грабва вниманието. И успява.

Shaftebury 420 Brilliant Lager: Марихуаната винаги е била съществена част от културата на Западния бряг в САЩ, а 4:20 винаги е означавало време за напушване. Легендите относно произхода на тази традиция варират от някаква история, включваща радио призив от стар магистрален патрул, до броя на активните химикали в канабиса. Няма значение. Но когато хората от пивоварната Shaftebury мислели име за новия си продукт, го видели в напушените муцуни наоколо.

Seriously Bad Elf: Мнозина се чудят какви са особеностите не един много лош елф. Дали чупи детските играчки или краде гащите на баба Коледа? Каквото и да прави, нека продължава да го прави, защото името на тази британска бира кърти. Тя е с 9% алкохол, който градус само по себе си може да накара човек да свърши доста лоши неща.
Освен това е пиво за зимата, така че името много му тичка.

Homo Erectus: Понякога са в чест на известни хора или на местата, където са призведени. Името на бирата на пивоварната Walking Man от Портланд пък е в чест на факта, че вече 2 милиона години ходим изправени. Какво ще кажете за това, надути делфини!!!

Sick Duck: Хората обиковено си поръчват високоалкохолна бира, когато нямат достатъчно пари, а трябва да се напият. Това обаче най-често е за сметка на вкуса. Високоалкохолните бири винаги са гадни. Болната патка обаче е изключение – 11% алкохолно съдържание и достатъчно добър вкус, за да печели награди. Генезисът на името е обвит в мистерия, но е факт, че бирата отлежава в бъчвите, в които преди това е отлежавал ром.

Dogfish Head Snowblower Ale: Догфиш не е риба-куче или куче-риба, ами вид акула, която се храни с малки риби и безгръбначни. Dogfish Head пък е името на малката пивоварна от Делауеър, която обаче расте със завидни темпове заради набралата доста голяма популярност бира Lawnmower. Думата Snowblower e една овърпрайсната алтернатива на лопатата, специално създадена за разчистване на сняг. Ако намирате прилика в звученето на двете марки, това не е случайно. Snowblower е зимният еквивалент на Lawnmower. Комбинацията от всички тези думи е толква абсурдна, че няма как да не ги запомни човек.

Old Speckled Hen: Английската бира (ейл) Старият петнист петел е доста популярна и е доказателство, че не е нужен огромен бюджет, за да се наложиш като 'бестселър' и то в примиум сегмента на Острова. Просто находчив маркетинг.

Fiddler’s Elbow : Това е марка на малката британска пививарна Wychwood и означава „Лакътят на цигуларя“ (ако се не лъжа). Звучи странно и грабващо, но истината е, че това е името на малко селце в Уелс, което обаче няма нищо общо с бирата.

Няма коментари:

Публикуване на коментар