неделя, 27 май 2012 г.

Grand Austrian Tasting 2012 или (юхууу) дегустация на австрийски вина


Снимка: AustrianWine

Първата ми среща с австрийско бяло вино беше преди около 100 години на една от редките дегустации, които по това време се организираха предимно за професионалния сектор. За виното тогава знaех няколко неща – че може да е червено, бяло, с мехурчета или сладко. И така, пристъпих аз плахо към масата, където един симпатичен батко с доста надменен жест ми наля чаша „бяло” (дори не помня какво точно).
И когато отпих, никога няма да забравя този момент, той ме попита какво мисля, а аз отговорих, че страшно ми харесва и че има вкус на много свежо...грозде... Младежът направи физиономия в стил „о, боже, илитерати”, след което снизходително ми обясни, че вероятно имам предвид зелена ябълка, цитруси може би, или пък свежи зелени подправки, но не и грозде. "Това е невъзможно", отсече той. Аз, разбира се, доста се засрамих. Днес бих му казала, че nothing is impossible и ако усещам грозде, значи усещам грозде и толкоз!

За щастие това не беше единствената ми среща с австрийски бели сортове като грюнер велтлинер, ризлинг, велшризлинг, по чиято сдържаност и хладнина страшно си падам. Лично за мен те са най-перфектния избор за лятото – колкото по-горещо е навън, толкова по-сухо, по-свежо и по-киселинно предпочитам да е виното в чашата. 

За това с нетърпение очаквам да ги срещна отново на Grand Austrian Tasting, което се случва за пети път, благодарение на усилията на Яна Петкова. Датата е 7 юни 2012 г., мястото е винен бар „Вестибюл” на ул. Бузлуджа 31 в София, а времето - от 12.00 до 20.00. Срещата е с 40 великолепни австрийски вина на избите Арндорфер, Бухегер, Изба Кремс, Нерер, Йоханесхоф Райниш, Зомер, Юрчич, Маркович, Сеп Мозер, Саломон, Отт.  Тази година освен най-новите реколти, има и няколко изненади като новия проект на Изба Кремс и няколко биодинамични вина от Сеп Мозер и Юрчич за всички, които го предпочитат био.
И тъй като, признавам, не знам абсолютно нищо за червените вина от Австрия, надявам се да запълня и тази празнина.  Входът е 12 лв на място или 10 лв при предварителна продажба. Ще се видим там.

Няма коментари:

Публикуване на коментар